مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

🌀 وظیفه مهم جامعه مدرسین

جمعه, ۵ دی ۱۳۹۹، ۰۵:۱۵ ب.ظ

📝 مقابله با ورود دیدگاه‌ها و تفکّرات سکولاری به حوزه‌‌ علمیه

💠 امام خامنه‌ای


🔹 نکته دیگر «خود را در جایگاه دفاع از حق و هجوم به باطل دیدن در برابر ورود دیدگاه‌های سکولار و امثال آن به حوزه» این هم برای حوزه، یک مشکلی است.

🔹 در داخل حوزه، تفکّرات سکولاری و حالا هر اسمی رویش می‌گذارید، دارد نفوذ می‌کند. در مقابل این مسأله، باید ایستاد. باید ببینید اینها کجاها هستند.

🔹 فرض بفرمایید مثلاً فلان‌موسسه یا مجموعه‌ی علمی، از اساتید نابابی در این زمینه استفاده می‌کند، خب شما دخالت کنید. شماها بخواهید، به آنها بگوئید آقا نباید بکنند. یعنی اعتبار و احترام جامعه‌ی مدرّسین را اینجا خرج کنید برای اینکه یک چنین چیزی پیش نیاید. البته ممکن است طرف مقابل، این حرف را گوش نکند (حالا یا دستگاهی است که وابسته به حوزه است، یا دستگاهی است که وابسته به تشکیلات نظام است. یا اصلاً وابسته نیست) اما بالاخره به عنوان یک آدم متمرّد محسوب شود؛ معلوم شود که او دارد از نظر جمعی حوزه، تمرّد و سرپیچی می‌کند.

✅ به هر حال، جامعه‌ی مدرّسین خود را در موضع دفاع از حق و در موضع تهاجم به باطل مشاهده و محاسبه کند.

📗 بیانات در دیدار اعضای جامعه‌ی مدرّسین
📅 ۶ مهر ۱۳۸۹


📌 مناهج:
رییس آتی جامعه مدرسین به قطع باید از روحیه دفاع از حق و شجاعت برخوردار باشد؛ چراکه هرگونه محافظه‌کاری و ژست‌های به ظاهر اخلاقی (اما در باطن بی‌تفاوت در برابر باطل) هم موجب تضییع حق است هم موجب از دست رفتن اعتبار اجتماعی و حوزوی جامعه مدرسین.



  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۹/۱۰/۰۵
  • ۸۸۲ نمایش
  • صادقی

امتداد جامعه مدرسین

مناهج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">