مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

📝 چرا امروز استیضاح روحانی غلط است

🖋 علی مهدوی

📖 یک. درسی از تاریخ و سیره رهبری

درست در بحبوحه پذیرش قطعنامه ۵۹۸ بود که یکباره میرحسین موسوی شوکی ناگهانی به بدنه اجرایی و مدیریتی کشور وارد کرد. میرحسین استعفا داد و بلافاصله در جایی نامعلوم مخفی شد.
امام امت در جلسه‌ای با حضور کارگزاران اجرایی کشور، ضمن طرح موضوع استعفای نخست‌وزیر، نظر حضار جلسه را جویا شدند.
آیت‌الله خامنه‌ای رییس جمهور وقت کشور، گرچه دل خوشی از کم‌کاری‌ها و کارشکنی‌های پیاپی موسوی نداشت، اما صریحا از امام راحل خواستند با استعفا مخالفت کنند!
چرا؟!
چون قطعنامه و نوع پایان جنگ محصول عملکرد، مذاکره و عملیات روانی میرحسین موسوی و هم‌قطارانش بود. حال میرحسین می‌خواست زیرکانه از بازی‌ای که ترتیب داده بود خارج شود و کارنامه سیاسی خود را از قطعنامه و تبعات آن تطهیر کند. این برای آینده سیاسی میرحسین هم قطعا مؤثر بود.
اما میرحسین باید می‌ماند و جور عملکردش را می‌کشید و تجربه ملی از قطعنامه نیز شکل می‌گرفت.


🗓 دو. بزنگاه تاریخی امروز و رسالت ما

امروز هم در بزنگاه تجربه عملی ملت از برجام و درست زمانی که ملت باید با هزینه‌های سنگینی که داده بفهمد حاصل دل‌بستن به غرب، چیزی جز روزگار بد امروز نیست، دو گروه در صدد هستند این معادله را به هم بزنند:

1️⃣ اصلاح طلبان:
اصلاح‌طلبان غرب‌زده، همه آبروی خود را در قمار برجام روی میز گذاشتند؛ وعده‌های دروغینی نظیر میوه و آفتاب و آب برجام!! حال که موعد رسوایی‌شان فرا رسیده یک استعفا و هرنوع آشوبی می‌تواند ذهنیت مردم را به سمت و سوی دیگری منحرف کند تا این طیف، باز هم در قامت طلبکار و مصلح اجتماعی ظاهر شوند.

2️⃣ برخی دوستان انقلابی:
برخی دوستان، درست در بزنگاهی که باید به فکر گفتمان‌سازی، جبهه‌سازی و اجماع حداکثری برای تشکیل دولت جوان و حزب‌اللهی باشیم، با خطای محاسباتی در این واپسین نفس‌های دولت، به فکر استیضاح افتاده‌اند!!
چه کمکی بهتر از این برای اصلاحات! حتی استعفا برای اصلاحات، تبعات دارد؛ اما استیضاح نه!! چراکه خیلی راحت بازار جنگ روانی و مظلوم‌نمایی را داغ می‌کنند و بر مدار بازی با احساسات مردم سوار می‌شوند که: نگذاشتند کار کنیم و ....


⛔️ سه. منفعت ضد انقلاب و آمریکا

ایرانِ بی‌سر و کشورِ بی‌دولت ، در این بلبشوی امنیتی منطقه، می‌تواند کمک زیادی کند تا الکاظمی دیگری در ایران، سکاندار اجرایی ایران شود و مرکز فرماندهی جبهه مقاومت منطقه، گرفتار اختلال و هرج و مرج شود.
امروز اسرائیلی که شمارش معکوس حیاتش آغاز شده، به تنفس مصنوعی و خرید زمان نیاز دارد. لذا به هر میزان، ایران ضعیف شود، درست به همان مقیاس، اسرائیل دوباره جان خواهد گرفت.


✅ چهار. توصیه به دوستان

به همه برادران انقلابی، دوستانه و صمیمانه توصیه می‌کنم شرایط پیچیده امروز را واقع‌بینانه نگاه کنند؛ نه احساسی و صرف دستیابی به اهداف کوتاه مدت. امروز باید تبعات هرگونه تصمیمی را مورد توجه قرار داد. گاهی بین انتخاب بد و بدتر قرار داریم و انتخاب بد از بدتر، عین خردمندی است.
خواهش می‌کنم کاری نکنیم که نتیجه‌اش کمک به اهداف رژیم صهیونیستی، ضد انقلاب و اصلاح‌طلبان باشد.

⏱ زمان کم است و ما هنوز برای تحقق دولت حزب‌اللهی جوان، کار بایسته و شایسته‌ای نکرده‌ایم...



  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۹/۰۷/۲۸
  • ۷۶۲ نمایش
  • صادقی

استیضاح

بینش سیاسی

حسن روحانی

مناهج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">