مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

🌀 درس‌خواندن با اعمال شاقّه!

يكشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۹، ۰۸:۱۶ ب.ظ


📝 درد و دل طلاب خواهر؛  

🖋 طلبه سطح ۴ جامعةالزهراء

🔻 می‌خواهم داستان طلاب خواهر و مصائب و مشکلات #درس_خواندن در عصر کرونا را برایتان روایت کنیم:

🔹 من طلبۀ #جامعة_الزهرا در مقطع تحصیلات تکمیلی هستم با چهار فرزند(دو نفرشان محصل ابتدایی هستند) و البته همسری طلبه که از قضا او هم درس هایش به زور کرونا مجازی شده است.

🔹 صبح بیدار می شوم و بعد از بیدار کردن بچه ها و آماده کردن صبحانه باید بنشینم پای درس های مجازی که از ۸ صبح شروع می شود تا ۴ بعدازظهر! یعنی رأس ساعت ۸ کلاس های من شروع می شود و ایضاً همسرم، و دو پسر مقطع ابتدائی ام و البته همۀ اینها را باید با یک لب تاب و یک گوشی اندرویدی حل کنیم!

🔹 باورتان نمی‌شود که چقدر جالب می‌شود وقتی پسر ده ساله ام هنوز چند دقیقه ای از ریاضی‌اش را گوش نکرده مجبور است مباحث سنگین #خارج_فقه همسرم را بشنود و تازه نوبت پسر کوچک است که او هم هم‌نوا با معلم #مجازی اش کمی حروف الفبا را هجی کند.

❓ ... واقعا جای سوال است که مسؤولان بزرگوار گمان می کنند اصرار بر حضور در کلاس‌های آنلاین و استفاده از شگردهای خنده‌دار برای احراز حضور، باعث افزایش بهره‌وری طلاب خواهر از کلاس‌ها می‌شود؟

آیا بهتر نیست آموزش‌ها آفلاین باشد تا مادران طلبه در فرصت‌هایی مناسب با فراغ بال گوش کنند تا بفهمند و یاد بگیرند نه اینکه بشنوند و هیچ نفهمند؟

📌 ادامه در لینک زیر:

🌐 rasanews.ir/002n0h  


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">