مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

🌀 تکلیف بر زمین‌مانده درباره حجاب

شنبه, ۵ مهر ۱۳۹۹، ۰۶:۵۰ ب.ظ



📝 مردم شل‌حجاب هستند؛ اما مخالف حجاب، نه
🎥 حجت‌الاسلام فلاحتی

🔹 ناتوانی ما در امور فرهنگی باعث شده است زنان شل حجاب باشند.

🔹 چطور حج را برای مردم زیبا جلوه دادیم و هر صنفی دوست دارد یک بار هم شده حج برود؟

🔹 چطور خانواده‌های مذهبی این هنر را داشتند که حجاب را در ذائقه دخترانشان شیرین جلوه دهند که اگر حجابشان گرفته شد، گویی جانشان گرفته شده است؟

✅ جامعه ما، جامعه خوب و مسلمانی است؛ ما این هنر را نداشتیم که حجاب را خوب و شیرین برایش جلوه دهیم. بی‌توجهی به دغدغه‌های رهبری ما را به اینجا رساند.

📌 مناهج:
علاج شل‌حجابی یا هر معضل فرهنگی اجتماعی دیگر، با همت و عزم در امور فرهنگی برطرف خواهد شد؛ نه عقب‌نشینی و انفعال و دم زدن از حذف قانون حجاب و آیه یأس خواندن.

امام خامنه‌ای بارها درباره لزوم ورود حوزه‌های علمیه برای حل مشکلات و معضلات فرهنگی اجتماعی جامعه و نظام اسلامی تأکید فرمودند، لذا باید حوزه‌های علمیه هرچه بیشتر و بهتر مسؤولیت خویش را در این زمینه‌ها اخذ کنند.

علی الخصوص نهادهای بالادستی همچون #شورای_عالی حوزه‌های علمیه و #مرکز_مدیریت موظفند سیاست‌ها و برنامه‌های مقتضی را وضع و اجرا کنند تا  شاهد یک حرکت جامع و جدی در موضوعات مختلف فرهنگی باشیم.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">