مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

💠 امام خامنه‌ای


🔹 شاید خیلی از آقایان، حتّی در خود جامعه‌ی مدرّسین هم ندانند، اما بنده می‎دانم که آن وقت، علیه جامعه‌ی مدرّسین، تلاش می‌شد.
هم در قم، هم در تهران، جداً تصمیم بر این بود که جامعه‌ی مدرّسین را منهدم کنند و از بین ببرند تا یک چنین هسته‌ی تصمیم‎گیر و تاثیرگذاری، در حوزه‌ی علمیه‌ی قم، وجود نداشته باشد.

‼️ اینجا توی شهر قم، یک نفری به خود من گفت که: «آقا! ما باید کاری کنیم که جامعه‌ی مدرّسین، برکنار شود.» البته تعبیر ویژه‌ای که آن آقا می‎کرد، یادم نیست، امّا منظور، این بود که دست جامعه‌ی مدرّسین، کوتاه شود.

🔹 برای این کار، #شخصیت_سازی می‌کردند. همان‎وقت آدمهایی را بال و پَر می‌دادند، عنوان می‌دادند، به بعضی‎ها عناوین روحانی گوناگون من‎غیراستحقاق می‎دادند، برا‎ی اینکه آنها بتوانند در مقابل جامعه‌ی مدرّسین بایستند.

🔹 این را صریح می‌گفتند. آن شخص، به من صریح گفت: «فلان‌کس می‌تواند در مقابل جامعه‌ی مدرّسین بایستد»! من ادامه‌ی این خط را در تهران هم دیدم. مخصوص قم نبود. خب، این، ناشی از چه بود؟ ناشی از این بود که یک خطّ مستقیمی که منطبق با ممشای امام و جهتگیری امام بود، بحمدالله بر این مجموعه‌ی محترم، حاکم بود و این، مخالفینی داشت، دشمنانی داشت و جامعه‌ی مدرّسین، ایستادگی کرد.


📌 مناهج:
امروز هم عده‌ای با #سودای_مرجعیت و عناوین ساختگی من‎غیراستحقاق، تنها و بزرگترین مانع خود را نهاد مقدس جامعه مدرسین می‌بینند.
برای مقابله و دفع اینها ریاستی همچون مرحوم آیت‌الله یزدی لازم است که با احدی از دنیاطلبان تعارف نداشت.

بنطر می‌رسد یکی از ملاک‌های مهم برای ریاست جامعه محترم مدرسین، روحیه انقلابی‌گری و عدم محافظه‌کاری و نترسیدن از نقد و مذمت‌ اغیار است.

طبق بیانات امام خامنه‌ای، جامعه مدرسین مکلف به استمرار خط انقلابی خویش است.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">