مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

🌀 بهترین راه جذب مردم

يكشنبه, ۲۳ شهریور ۱۳۹۹، ۱۲:۵۵ ب.ظ


🖋 محمد حق‌پرست

🔹 بهترین راه برای جذب مردم، نهضت خدمات اجتماعی با محوریت مسجد و نماز جمعه است. ذهنیت بسیاری از طلاب نسبت به مسجد، صرفا برپایی نماز جماعت و سخنرانی کردن است. برپایی نماز جماعت و جمعه، و سخنرانی و خطبه‌خوانی، بهترین مقدمه است برای جمع‌شدن و حل‌کردن مشکلات نه فقط کسب ثواب اخروی و موعظه شنیدن.

🔹 اگر نهضت خدمات فعال شود، مردم مشتاقانه به سمت پایگاه‌های الهی می‌آیند و دیگر نیاز نیست در مکانهای دیگر دنبال جذب مردم بود؛ چون کارآمدی دین و متدینین را چشیده و دیده‌اند. اگر ما امروز در پارک و ساحل و استادیوم ورزشی دنبال مخاطب هستیم، بخاطر بی‌توجهی خودمان به ظرفیتهای مسجد است. راه جذب مردم، بازی کردن در ساحل، یا تماشا کردن فوتبال در استادیوم، یا گپ و گفت در پارک نیست. راه اصلی جذب فقط خدمات اجتماعی است؛ البته خدمتی پیوسته و مستمر نه فقط موقع سیل و زلزله.

🔹 از سویی دیگر، تبلیغ در قالب خدمات اجتماعی با محوریت مسجد، الگوی ناب تحقق جامعه اسلامی است. اما تبلیغ در مراکز تفریحی امروزی، اسلامیزه کردن مراکزی است که ماهیتشان غربی و متناسب با فرهنگ غرب است.

پ. ن: مسئله ما بحث بر مطلوبیت یا عدم مطلوبیت «تبلیغ ساحلی و پارکی» نیست. بحث بر سر اولویتها و مدیریت نیروهاست، حتی اگر برای تبلیغ چاره‌ای از تبلیغ ساحلی نباشد.



  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۹/۰۶/۲۳
  • ۹۲۱ نمایش
  • صادقی

تبلیغ

مناهج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">