مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

🖋 کریم دلفانی

🔹 ماجرا از آنجا شروع شد که  سازمان امور اداری و استخدامی کشور در دفترچه آزمون استخدامی، طلاب دارای مدرک سطح دو و سه حوزه علمیه را برای انتخاب یکی از ۸ رشته علوم انسانی و احرازصلاحیت شغل معلمی در رشته های "دبیری عربی، مربی امور تربیتی، دبیری معارف اسلامی، آموزگاری ابتدایی، دبیری ادبیات فارسی، دبیری علوم اجتماعی، دبیری تاریخ و دبیری فلسفه" مجاز دانست تا  در صورت پذیرش و طی مراحل قانونی در همان رشته‌ای که قبول شده‌اند به استخدام آموزش و پرورش درآیند.

🔹  مجموعه پذیرفته شدگان از جمله طلاب پس از قبولی در آزمون استخدامی که توسط سازمان سنجش و آموزش کشور برگزارمی‌شود و احراز صلاحیت علمی و حرفه ای که در مصاحبه تخصصی کسب می شود، دوره یک‌ ساله مهارت‌آموزی (ماده ۲۸ اساسنامه فرهنگیان) را در دانشگاه فرهنگیان گذرانده و بعد از پایان دوره  به عنوان معلم در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند.

🔻 اعلام این خبر همان و سیل بیانیه ها و نامه های سرگشاده به مسئولین آموزش و پرورش و دیگر نهادهای مرتبط همان، که چه خوابیده اید  و مملکت و کشور به دست غیر متخصصان افتاده است!، یکی بر غربت زبان و ادبیات فارسی گریست و نامه نوشت، دیگری بر مهجور بودن علوم اجتماعی افسوس خورد و آن یکی هم بر خطر افول دروس تاریخ و فلسفه و ... زانوی غم در بغل گرفت.

 🔻 منتقدان حضور طلاب در آموزش و پرورش در رشته های مورد نظر، بد نبود ابتدا سری به سایتهای حوزه و تنوع رشته های تحصیلی آن می‌زدند وعناوین رشته‌های دروس تخصصی را ملاحظه می کردند آنگاه اگر از مواد درسی دانشگاه برای معلم تربیتی غنی تر نبود داد سخن سر می‌دادند.

 🔹 طلاب امروز حوزه علمیه ضمن اعتقاد راسخ به فقه جواهری با درک شرایط زمان و مکان پس از گذراندن سطح یک حوزه که شش سال به طول می انجامد به تناسب علاقه و گرایش خود در رشته های تخصصی ادامه تحصیل می‌دهند و همزمان نیز در مراکز علمی مطرح حوزوی و دانشگاهی مدارج علمی و آکادمی را طی می کنند.

🔹 گوشه ای از ظرفیت های بی بدیل حوزه امروز برای گرامیانی که از سر دلسوزی حضور طلاب فاضل در رشته های مورد نظر را غیر تخصصی می‌دانند بیان می‌شود🔻

◻️ دانشگاه حوزوی باقرالعلوم(ع)
◻️  مراکز تخصصی حوزه علمیه  
◻️  مرکز تخصصی آموزش زبان‌های خارجی حوزه علمیه
◻️  پدیده عظیم حوزه علمیه خواهران
◻️  دروس تخصصی تربیت دینی کودک و نوجوان
◻️...

متن کامل یادداشت:
https://hawzahnews.com/x9R7L


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۹/۰۷/۱۹
  • ۸۹۲ نمایش
  • صادقی

آموزش و پرورش

حوزه و اجتماع

مناهج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">