مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

یک قدم صبر آشکار برای ده قدم حمله نامتقارن

پنجشنبه, ۱۶ مرداد ۱۳۹۹، ۰۶:۴۰ ب.ظ

#یادداشت_مهمان

 تحلیل پیام امام خامنه‌ای در پی فاجعه انفجار بیروت

 جعفر ولائی منش

 انفجار عظیم در بندر بیروت، شوک بزرگی برای منطقه بود؛ قطعا ردپای آمریکا، اسرائیل و نوکران خودفروخته سعودی آنها در این عملیات عیان است. اما بهترین و درست‌ترین واکنش چیست؟ اینکه مقاومت، با «حمله‌ آشکار» به اسرائیل و منافع آمریکا و ایادی آنها در منطقه، دست قدرت خود را نشان دهد که آنان جرأت نکنند دیگر چنین فجایعی را تکرار کنند یا #صبر_استراتژیک و «حملات نامتقارن»؟

 در وهله اول اینطور به نظر می آید که بهترین راه، گزینه اول است؛
اما چرا امام امت و سکاندار انقلاب اسلامی، لبنان را به #صبر_استراتژیک فرا می‌خواند؟

1️ ترامپ منطقه ما را به «هشت هفته هیجان انگیز که باورش سخت است» تهدید کرده بود، نتانیاهو چند ماه پیش با نشان دادن تصویری از «انبار خطرناک نیترات آمونیوم» بندر بیروت، خیال های خام خود را آشکار ساخته بود، 
و این یعنی نقشه‌ای از پیش تعیین‌شده برای برافروختن آتش جنگی تمام عیار در خاورمیانه! 
بیش از ۲۰۰ آتش‌سوزی عمدی در نقاط مختلف ایران، حمله به هواپیمای مسافربری خطوط ایران و لبنان و بالاخره انفجار مهیب بندر بیروت، همه و همه تکه‌های مختلف یک پازل از پیش‌طراحی شده است، برای شعله‌ور شدن آتش جنگ خاورمیانه.

2️ «جنگ خاورمیانه» بهترین فرصت برای ترامپ است تا تابستان داغ آمریکا را به «جهنم خاورمیانه» بدل سازد؛ 
تا از رهاورد آن، تمام توجه رأی دهندگان آمریکایی را به این منطقه متمرکز کند و با دروغ «دشمن شاخدار» حواس مردم آمریکا را از «اعتراضات داخلی آمریکا» معطوف به ترس از خطر این منطقه متوجه کند؛ و اینگونه القاء کند که این خطر، بزرگترین تهدید برای امنیت و آرامش آمریکاست.

3️ «جنگ خاورمیانه» بهترین فرصت برای تمام طرف های درگیر با جبهه مقاومت و حتی ایادی بن سلمان است تا حزب الله لبنان را عامل جنگ افروزی و تجاوز به اسرائیل معرفی کنند و با تمام قوا به تمام منافع جبهه مقاومت یورش بیاورند. در این صورت بن سلمان هم از این اضطراب و وحشت شبانه‌روزی شکست، احساس خلاصی می‌کند.

4️ همزمان دستگاه تبلیغاتی و امپراطوری رسانه‌ای #غربی_عبری_عربی با بمباران افکار عمومی مردم منطقه، «بمب‌های خوشه‌ای جنگ‌هراسی» را بر سر مردم ایران و ملت های منطقه آوار می‌کنند. 
حتی به همین هم بسنده نکرده و برای اختلاف‌افکنی بین مردم لبنان و ایران، مترجم گوگل آمریکایی (Google Translate) عبارت «تسلیت لبنان» را «مبروک لبنان» ترجمه می‌کند تا اینگونه القاء کند که ایرانی‌ها از مصیبت وارده بر لبنان، ابراز شادمانی می کنند !!
هشتگ‌سازان مرکز اعتدال و کیبورد بدستان تیرانا، فریاد «جانم فدای ایران» سر می‌دهند و مقصر تمام مشکلات و زیان‌ها و هزینه‌های حاصل از این نزاع تمام عیار منطقه‌ای را به پای ایران و پاسداران مقاومت خواهند نوشت و باز هم با نزاع «سایه جنگ» سعی در عملیات روانی گسترده در انتخابات آتی ریاست جمهوری ایران خواهند کرد.

5️ #صبر_استراتژیک مورد نظر رهبری در بیانیه تسلیت لبنان، وقتی معنا پیدا می‌کند که بازیگردان و بازیگران منطقه‌ای #جنگ_خاورمیانه را بشناسیم و بدانیم که بازی‌کردن در بازی نتانیاهو و ترامپ با پول بن سلمان، بزرگترین خسارت برای لبنان و حتی آرمان مقاومت در کل منطقه است.

استکبار با انفجار «انبار آمونیاک بیروت» می‌خواهد «انبار باروت خاورمیانه» را منفجر کند، اگر #صبر_استراتژیک پیشه کنیم، «محو طاغوت» نزدیک است. 
گاهی لازم است یک قدم «صبر آشکار» کنیم، تا هم قدرت بازدارندگی خود در مقابله با دسیسه‌های دشمن با «حملات نامتقارن» را نشان دهیم و هم سر فرصت، ده قدم «پیشروی آشکار» داشته باشیم.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">