مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

چون که صد آمد نود هم پیش ماست

چهارشنبه, ۲۴ فروردين ۱۴۰۱، ۰۸:۴۳ ق.ظ

📝 آیا دفتر رهبری، بیانات رهبر انقلاب را تحریف کرد؟

🖋 علی مهدوی

🔸 شب گذشته در یکی از بسته‌های خبری khamenei.ir این تیتر منتشر شد «در مذاکرات، کار بگونه خوبی پیش می‌رود» اما بعد بیان دقیق حضرت آقا در یک اصلاحیه اینگونه اصلاح شد که: «دیپلماسی کشور در جهت خوبی حرکت می‌کند».

♨️ از لحظه انتشار بیانات رهبری، مجددا عده‌ای خاص، شروع به حمله به دفتر رهبری کردند که حضرت آقا از مذاکره‌کنندگان و رویکرد مذاکرات هسته‌ای تعریف نکردند، بلکه فقط از دیپلماسی تعریف کردند!! 

🔹 اینکه «همیشه» دنبال متن دقیق بیانات حضرت آقا باشیم بسیار پسندیده است؛ اما اینکه هر نقل به معنایی را حمل بر تحریف کنیم کار ناپسندی است؛ خصوصا آنجا که بیانات رهبری مطابق تحلیل‌های گذشته ما نباشد. 

❇️ در همین راستا باید اشاره کرد:

1⃣ اولا دیپلماسی معنای اعم از مذاکرات دارد و مشخص است وقتی حضرت آقا از حرکت درست دیپلماسی تعریف می‌کنند، شامل مذاکرات اخیر هسته‌ای هم می‌شود. 

2⃣ ثانیا در ادامه بیانات حضرت آقا صراحتا هم از مذاکرات و هم از تیم مذاکره‌کننده گفتند:

«بحمدالله دیپلماسی کشور در جهت خوبی حرکت میکند. آنچه که حالا در مسائل دیپلماسی آنی که حالا مورد توجه هست مسئله‌ی هسته‌ای است.»

3⃣ درباره وزیر خارجه و هیأت مذاکره‌کننده هسته‌ای نیز فرمودند:

«خوشبختانه وزیر محترم خارجه و آن مسؤولین هیأت مذاکره‌‌کننده گزارشات دقیق خود را به رییس جمهور می‌دهند به شورای عالی امنیت ملی می‌دهند؛ در جریان قرار دارند، تصمیم‌گیری می‌کنند، فکر می‌کنند جوانب قضیه را می‌سنجند.»

4⃣ همچنین معظم له درباره ایستادگی تیم مذاکره‌کننده به صراحت فرمودند: «البته هیئت مذاکره‌کننده ما در برابر زورگویی‌های طرف مقابل و زیاده‌خواهی‌ها مقاومت کرده و مقاومت هم خواهد کرد به توفیق الهی بدون تردید. آنی که بدعهدی کرده طرف مقابل است.»

5⃣ امام خامنه‌ای درباره نقد مذاکرات و تیم مذاکره‌کننده هم هشدار می‌دهند: «افراد مؤمن افراد انقلابی افراد پر جد و جهد مشغول کارند؛ دارند در این زمینه کار می‌کنند؛ اگر نقدی هم می‌شود خوشبینانه باشد آن نقد؛ بدبینانه نباشد. ثانیا موجب تضعیف این کسانی نشود که در این میدان مشغول کار هستند.»

♨️ برادران! از برخی که فقه و اصول نخوانده‌اند انتظاری نیست، از برخی هم که مدعی تخصص و فهم سایبرنتیک هستند اما رهبری را به احتضار بر اثر واکسن متهم کردند، هم انتظاری نیست؛ اما از عزیزان انقلابی و ولایی انتظار می‌رود بیشتر دقت کنند و گرفتار بهانه‌ها و اشکالات بنی اسرائیلی برخی کانالدارهای ناآگاه یا معلوم الحال نشوند.

🗒 در پایان یکبار «متن دقیق» بیانات رهبر معظم انقلاب را در موضوع فوق الذکر با دقت مطالعه کنیم:

 «بحمدالله دیپلماسی کشور در جهت خوبی حرکت میکند. آنچه که حالا در مسائل دیپلماسی آنی که حالا مورد توجه هست مسئله‌ی هسته‌ای است، حتما شما خبرهای هسته‌ای را پیگیری می‌کنید در جریان مسائل قرار دارید.

من همانطور که قبلا هم گفتم، مسؤولین دولتی هم گفتند آقای رییس جمهور هم مکرر این را تأکید کردند؛ شما در برنامه‌ریزی‌های کاری خودتان مطلقاً معطل مذاکرات هسته‌ای نشوید؛ مطلقا؛ کار خودتان را بکنید. وضع فعلی کشور را ببینید؛ بر اساس وضع فعلی برنامه‌ریزی کنید. ممکن است مذاکرات به جاهایی برسد جاهای مثبتی جاهای نیمه مثبتی، منفی‌ای؛ هرچه بشود شما کار خودتان را بکنید. متوقف نکنید کار خودتان را.

خوشبختانه وزیر محترم خارجه و آن مسؤولین هیأت مذاکره‌‌کننده گزارشات دقیق خود را به رییس جمهور می‌دهند به شورای عالی امنیت ملی می‌دهند؛ در جریان قرار دارند، تصمیم‌گیری می‌کنند، فکر می‌کنند جوانب قضیه را می‌سنجند.

نقد هم اشکالی ندارد. نقد کارهای این مسئولین اشکال ندارد. اظهار نظر اشکال ندارد. منتها اولا این اظهارنظرها و نقدها مراقب باشید بدبینانه نباشد. خب این کسانی که مسؤولند بنده همیشه این را در همه دولت‌ها تذکر داده‌ام که نگاه به کسی که در میدان هست و در صف مقدم مشغول فعالیت است نباید نگاه بدبینانه از روی سوءظن باشد. افراد مؤمن افراد انقلابی افراد پر جد و جهد مشغول کارند؛ دارند در این زمینه کار می‌کنند؛ اگر نقدی هم می‌شود خوشبینانه باشد آن نقد؛ بدبینانه نباشد.

ثانیا موجب تضعیف این کسانی نشود که در این میدان مشغول کار هستند.

[ثالثا] امید مردم هم تضعیف نشود. یعنی جوری حرف زده نشود.

البته هیئت مذاکره‌کننده ما در برابر زورگویی‌های طرف مقابل و زیاده‌خواهی‌ها مقاومت کرده و مقاومت هم خواهد کرد به توفیق الهی بدون تردید. آنی که بدعهدی کرده طرف مقابل است. خودشان هم در این بدعهدی گیر کردند. ماندند. یعنی طرف مقابلی که بدعهدی کرد و به قول خودشان آن قرار را پاره کرد خودش الان گیر کرده است و آنها احساس بن بست می‌کنند. ما بحمدلله احساس بن‌بست نمی‌کنیم...

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۱/۰۱/۲۴
  • ۳۹۴ نمایش
  • صادقی

بیانات رهبری

دیپلماسی

مناهج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">