مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

وقتی جلاد شعار آزادی می دهد!!

پنجشنبه, ۲۷ بهمن ۱۴۰۱، ۰۹:۱۶ ب.ظ

🖋 علی مهدوی

🔢 بخش نخست

یکم. تجمع ضد انقلاب در لس آنجلس

روز شنبه ۲۲ بهمن ۱۴۰۱، ضدانقلاب تجمعی با عنوان تظاهرات همبستگی با مردم ایران در لس‌آنجلس و چند نقطه دیگر برگزار کرد؛ گرچه جمعیت چشمگیری شرکت نکرده بود و بیشتر به دنبال انحراف اذهان عمومی دنیا از راهپیمایی عظیم داخل کشور بودند؛ اما حضور برخی عناصر منفور در این تجمع را نباید نادیده گرفت.

دوم. پرویز ثابتی کیست؟

در میان این تجمع‌کنندگان، چهره پرویز ثابتی پس از سالیانی دراز، رسانه‌ای شده است. وی یک بهائی سه ملیتیِ ایرانی، اسرائیلی و آمریکایی است. 

➖ سوابق ثابتی

ثابتی نه جلاد پهلوی، بلکه یکی از بزرگترین جلادپرورهای رژیم ستمشاهی است.

وی نفر دوم ساواک و رئیس مهمترین رکن آن یعنی اداره امنیت داخلی بود که کارش راه‌اندازی مراکز شکنجه و اعتراف‌گیری از انقلابیون بود.

زندان کمیته مشترک ضد خرابکاری (موزه عبرت فعلی) زیر نظر ثابتی بود که هزاران نفر را به جرم انقلابیگری زندان و شکنجه کردند.

➖ ارتباط ثابتی با اسرائیل

پرویز ثابتی در رأس جمعی از مأموران ساواک به اسرائیل اعزام شد و از همانجا ارتباط وی با موساد شکل گرفت. ارتباطی که به احتمال قریب به یقین همچنان ادامه دارد و با توجه به سوابق و اطلاعات وی، همچنان سرمایه خوبی برای اسرائیل است.

➖ ثابتی و تلاش برای تطهیر ساواک

در سال ۱۳۹۰ وی کتابی با نام «در دامگه حادثه» منتشر کرد و به نوعی جنایات ساواک را منکر شد. برای نمونه: نوشت ساواک با دادن چلوکباب مفصل و دوغ به انقلابیون و پس از آن مانع‌ خوابیدن آنها شدن، زمینه اعتراف‌گیری از آنها را فراهم می‌کرد.

🔢 بخش دوم

سوم. دلایل آفتابی شدن جلاد اعظم شاه

1 سرحلقه‌ی باقیماندگان ساواک در ایران

اغتشاشات اخیر نقطه‌ی امیدی شد برای همه‌ی سیاسون ورشکسته‌ی ضد انقلاب، از جمله عناصر و باقیماندگان پنهان ساواک در ایران. 

امام خامنه‌ای در همان ابتدای اغتشاشات به نقش #ساواک_پنهان اشاره کردند: «بعضی از اینها [اغتشاشگران]، بازمانده‌های عناصرِ ضربت‌خورده‌ی چهل سالِ گذشته هستند: منافقین، تجزیه‌طلب‌ها، بقایای رژیم منحوس پهلوی و خانواده‌های ساواکی‌های مطرود و منفور»

طبعا حضور رسانه‌ای عنصر بهائی سه ملیتی که بیشترین شناخت را از عناصر مخفی ساواک دارد، می‌تواند کدی برای امتداد فعالیت خرابکارانه‌ی این طیف باشد.

2 نیاز رضا ربع پهلوی به تطهیر ساواک

امروز که عناصر ضد انقلاب به این نتیجه رسیدند که مجبور به اجماع برای انتخاب «رأس انقلاب ساختگی» هستند؛ بیش از هرکسی رضا پهلوی که از این جماعت وکالت گرفته نیاز به تطهیر قتل و جنایات دوره پدرش دارد. و چه کسی بهتر از نویسنده‌ی کتاب در دامگه حادثه.

3 کد امتداد درگیری با رژیم صهیونیستی

پس از رسانه‌ای شدن حضور ثابتی در تجمع ۲۲ بهمن لس‌آنجلس، عناصر وابسته و خودفروخته هشتگ «من ساواکی هستم» را ضریب دادند. این اقدام در حمایت از یکی از عوامل ایرانی موساد، می‌تواند کدی به معنای حمایت اسرائیل از این مهره‌ی شوم و میدان‌داری دیگر عناصرش در ایران به کمک موساد باشد.

هدف، امتداد اغتشاشات به هربهانه‌ای و عضوگیری از میان جوانان و نوجوانان با سوء استفاده از ظرفیت‌های احساساتی، هیجانی و ناآگاهی از تاریخ فجایع رژیم پهلوی است. 

4⃣ امید واهی ضدانقلاب برای پیروزی

امروز که هریک از طیف‌های ضد انقلاب از مجاهدین خلق، تا کومله و حتی مصی علینژاد و حامد اسماعیلیون سعی می‌کنند گوی سبقت را برای طراحی نقشه‌های شوم علیه ایران اسلامی از یکدیگر بربایند؛ و از آمریکا و اسرائیل و فرانسه و انگلیس دلار و یورو دریافت کنند، طبیعی است جلاد خون‌آشام رژیم پهلوی هم به طمع بیفتد تا از این سفره‌ی خون بی‌بهره نماند؛ برای امروز و فردای ایران سهم خود را تعیین کند.

🔺 هرکدام از این دلایل بیان‌شده به تنهایی برای انگیزه خودنمایی این جلاد کافی است.

🔢 بخش پایانی 

چهارم. وظیفه ما چیست؟

1 جهاد تبیین در تقویت حافظه تاریخی

🔺 مهمترین نقطه امید دشمن در این جنگ ترکیبی، هجمه‌ی رسانه‌ای با تکیه بر فراموشی حافظه تاریخی ایرانیان و مخصوصا ناآگاهی نسل جوان و نوجوان است.

برخی را با پروژه تطهیر پهلوی و برخی را با این بهانه که برای نیل به آزادی، به نیروی سفاک خونریزی همچون ساواک نیاز است گمراه و همراه می‌کنند.

🔻 اینکه گمان کنیم جنایات پهلوی برای همه، روشن و بی‌نیاز از توضیح است، اشتباه بزرگی است؛ چون دشمن دقیقا برای همین نقطه برنامه‌ریزی گسترده دارد.

2 تقویت همدلی و اتحاد ملی

همانطور که رهبر معظم انقلاب هم فرمودند امروز برای تقویت اتحاد ملی باید تلاش کرد.

«[مردم این] پیام را به طور صریح به دشمن برسانند که تلاش او برای از بین بردن اتحاد ملّی، تلاش خنثی‌شده‌ای است و نمی‌توانند مردم را از هم جدا کنند، نمی‌توانند مردم را از نظام جدا کنند، نمی‌توانند نظام را به مردم بدبین کنند، نمی‌توانند گروه‌های مختلف مردم را به جنگ با یکدیگر وادار کنند؛ اختلاف سیاسی، اختلاف نظر، اختلافات طبیعی در جامعه اشکالی ندارد؛ امّا نبایستی به زد و خورد، به تهمت‌زنی، به افترا و به امثال اینها منتهی بشود. این، آن راهبردی است که ما در مقابل راهبرد دشمن باید اتّخاذ کنیم. اگر همّت کنیم، نیّت کنیم، خدای متعال هم ان‌شاءالله کمک خواهد کرد.» ۱۹ بهمن ۱۴۰۱

«مسئله، مسئله‌ی پیشرفت است. مشکل ما با دنیای استکبار عبارت است از اینکه ما داریم پیشرفت میکنیم و اراده داریم که پیشرفت کنیم و او پیشرفت ما را به ضرر خودش میداند؛ این عمده‌ی چالش ما [است]. ایران اسلامی از نظر آمریکا و از نظر دولتهای استکباری نباید پیشرفت بکند... مسئولین واقعاً در تلاشند، کارهایشان هم در موارد بسیاری مؤثّر است، در همین وضع اقتصادی هم مؤثّر است امّا خب مشکل اقتصادی هست. امروز البتّه کشورهای مختلف دنیا هم، مشکل اقتصادی را دارند، ما هم داریم. باید تلاش کنیم ان‌شاءالله این مشکل را برطرف کنیم. این با همکاری مردم با مسئولین، همکاری ملّت با دولت، هم‌نفَسی، همدلی، هم‌افزایی ان‌شاءالله پیش خواهد آمد و در زمینه‌ی اقتصاد هم ملّت ایران به توفیق الهی مشتی به دهان دشمن خواهد زد.» ۲۸ آبان ۱۴۰۱

3دشمن را بزرگ‌ جلوه ندهیم

در عین حالی که وظیفه و رسالت سنگین خود در #جهاد_تبیین را باید درک کنیم و این واجب فوری را زمین نگذاریم؛ اما بدانیم مطالب را نباید بگونه‌ای به مردم منتقل کرد که گویی دشمن قدرت اراده‌ی هر کاری را دارد. ایران اسلامی در دهه شصت که ثبات و اقتدار فعلی را نداشت، روز به روز به رشد و اعتلای خود ادامه داد؛ امروز که به مراتب قوی‌تر و مقتدرتر از گذشته است.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۱/۱۱/۲۷
  • ۲۳۹ نمایش
  • صادقی

خط تبیین

روشنگری

طمع دشمن

مناهج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">