مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

🔸 نشست کارگروه حوزوی وقف با هدف آسیب‌شناسی و ارائه پیشنهاداتی برای امکان‌سنجی جهت تجمیع، تنقیح، تکمیل و اصلاح قوانین وقف در مرکز تحقیقات اسلامی مجلس برگزار شد.

🔹 حجت‌الاسلام رجایی‌نیا، رئیس مرکز تحقیقات اسلامی مجلس در این نشست با بیان اینکه کارگروه وقف باید سه ضلع فقهی، حقوقی و اجتماعی داشته باشد، گفت: فعالیت‌های علمی و پژوهشی هر سازمان، ناظر بر نیازهای خود است و به صورت طبیعی، کارهای مرکز تحقیقات اسلامی مجلس نیز بر مباحث تقنینی و قانونگذاری متمرکز است.

🔹 در کارگروه وقف باید اهداف و برنامه‌ها به صورت کامل مشخص و متناسب با نیازها و کاستی‌هایی که در قوانین مربوط به وقف مشاهده می‌شود، فعالیت‌های علمی و پژوهشی صورت بگیرد.

🔹 از نظر اقتصادی، این بحث مطرح است آیا در ایجاد ساختار بودجه و تامین درآمدهای پایدار برای مسائل عمومی کشور، می‌توان روی وقف حساب باز کرد و یا اینکه در بحث اداره کشور، با کاهش اتکا به نفت، بخشی از منابع درآمدی کشور، از محل وقف تامین شود.


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۹/۱۲/۱۷
  • ۸۶۱ نمایش
  • صادقی

مناهج

موقوفات

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">