مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

نتیجه دمیده شدن روح دینی در جامعه

شنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۰۵:۵۸ ب.ظ


#طریق_تحول 15

👤 علامه مصباح یزدی


🔹 آن انگیزه‌ای که در شما پیدا شده، خیلی هم خود جوش نیست، از جای دیگری سرچشمه می‌گیرد، نه تنها در شما بلکه در روح دینی که چند سال است در کشور ما پیدا شده هم همین‌گونه است.

✅ مثلا اقبال جوانها به دین، اعتکاف، مسجد جمکران، عبادت، به چیزهایی که اصلا سابقه نداشت. این نشانه یک نفحه الهی است که در جامعه ما دمیده شده است در مقابل نقشه‌های شیطانی که دشمنان برای محو دین به کار می‌برند.

🔹 خدا اجازه نمی‌دهد این کفه خیلی پایین بیاید لذا این کفه را سنگین می‌کند. مطمئن باشید به نتیجه خواهید رسید.

✅ لازمه‌اش این است که از اشخاص، زیاد گله نکنید، توقعات بیجا نداشته باشید، دوراندیشانه فکر کنید و دنبال کارها و نقشه‌های زود بازده نباشید. فکر این باشید که طرحی داشته باشید که ولو ده، بیست، سی سال دیگر نتیجه بدهد، اما طرح سنجیده‌ای باشد که امکان نتیجه‌دادن را داشته باشد و در این راه هر قدر از همفکری و همکاری استفاده کنید نتیجه بیشتری خواهید گرفت.

🔹 قبلا اگر کسی به دنبال اصلاح بود فقط به نیروی شخصی خود متکی بود، حاضر نبود از همسایه‌اش کمکی بگیرد و مشورتی کند. اما حالا روحیه کار دسته جمعی، تفکر دسته جمعی، همکاری، همیاری و تشکلی وجود دارد که از ثمراتی است که بعد از انقلاب عاید جامعه ما شده است. اینها را ارج بنهید و حفظ کنید و تقویت کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">