مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

میزان حال فعلی افراد است

شنبه, ۲۰ فروردين ۱۴۰۱، ۰۵:۱۱ ب.ظ

📝 عزل و نصب‌هایی خارج از مدار تقوا

🖋 شاگرد اخلاق

🔸 ما چه می‌دانیم عاقبت بر ما چه خواهد رفت‌!

ولی این را خوب می‌دانیم که لحظه لحظه‌ی عمر ما باید مشحون با مراقبه باشد. چراکه هرچه انسان بیشتر و بیشتر بالا می‌رود به مراقبت بیشتری محتاج است.

🔹 تاریخ بسیار به خود دیده است مجاهدانی که پس از یک عمر جهاد و تلاش، فکر کرده‌اند به درجه‌ای رسیده‌اند که دیگر هرچه کنند برایشان اشکالی ندارد.

🔹 ممکن است کسی روزی سیف الاسلام بوده باشد و روز دیگر مقابل اسلام؛ همانطور که ممکن است روزی نام فردی به عنوان استادِ اخلاقِ یک شهیدِ درخشان، گوشه‌ی کتابی درج شده باشد و روزی دیگر عامل چند انتصاب ضد اخلاق و تقوا....

🔹 شاید در ملکی از همین مملکت و شاید در همین خیلی نزدیک ما باشند افرادی که فکر می‌کنند چون قائم به مقام و جایگاهی هستند و چون پیشینه مجاهدگونه و فوق‌العاده انقلابی داشته‌اند حال آزادند که مهره‌های زیردست خود که انقلابی و خاضع هستند را حذف کنند و در عوض مهره‌های دلخواه خود که بویی از انقلابی‌گری نبرده‌اند و در عوض همیشه در اندیشه دلالی و لابی‌گری بوده‌اند و با تملّق و چرب‌زبانی، پله پله بالا آمده‌اند را جایگزین کنند!

♨️ در منطقِ اخلاقیِ عده‌ای، منتقدین و طرفداران شفافیت، مذموم و مزاحم‌اند؛ اما چاپلوسان، بسیار شیرین و خوشایند!

🔹 همه اینها امروز ممکن است و هرچه بخواهند بر سر دانش‌آموختگان بیاورند نیز شاید به ظاهر مقدور باشد؛ اما خدایی هست که بی‌تقوایی امروز را بخاطر تقوای دیروز نادیده نمی‌گیرد. و مولایی هم هست که نسبت به ایتام خود بسیار غیور و قیّوم است.

🔹 اینکه ما برخلاف گذشته و سابقه‌ی خود دیگر انقلابی نباشیم و با افتخار ابراز کنیم که أعمی شده‌ایم، شاید تشویق و تبریک چند نفر دنیادوست را برانگیزد؛ ولی سودای دنیا چند صباحی است و تا ابد، پایدار نیست که نیست...

✅ لکن #جوانان_انقلابی همچنان نجیبانه و امیدوار در تلاش خواهند بود؛

«یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنوا مَن یَرتَدَّ مِنکُم عَن دینِهِ فَسَوفَ یَأتِی اللَّهُ بِقَومٍ یُحِبُّهُم وَیُحِبّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى المُؤمِنینَ أَعِزَّةٍ عَلَى الکافِرینَ یُجاهِدونَ فی سَبیلِ اللَّهِ وَلا یَخافونَ لَومَةَ لائِمٍ».

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۱/۰۱/۲۰
  • ۴۴۵ نمایش
  • صادقی

ضد اخلاق

ضد تقوا

مخاطب خاص

مناهج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">