مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی


📝 در زمین بازی دشمن...

👤 آیت‌الله احمد عابدی


🔸 یک استعمار قدیم داریم، یک استعمار نو و یک استعمار فرانو.

🔹 استعمار فرانو این است که می‌گوید یک کاری بکنیم که مردم آن طور که ما می‌خواهیم فکر بکنند. یا مثلا زمانی که کمونیست‌ها بودند،  رئیس جمهور رومانی که کمونیست بود... روس‌ها به ایشان گفتند معاون اول شما جاسوس آمریکائی‌هاست.

🔹 وقتی معاون اول را دستگیر کردند به او گفتند تو چه اطلاعاتی به آمریکائی‌ها می‌دادی؟ گفت هیچ، آمریکائی‌ها فلان قدر پول به من داده و گفتند هیچ اطلاعاتی نمی‌خواهد به ما بدهی که یک وقت گیر نیفتی. فقط دو کار برای ما بکن، کار اول اینکه همیشه اولویت‌های کشور رومانی را عوض کن، کار دوم هم اینکه همیشه مسئولین ضعیف سر کارها بگذار، همین کار را برای ما بکن خودبخود رومانی عوض می‌شود.

🔹 حالا این در عرصه سیاسی است و من و شما در کار حوزوی و آخوندی و کار علمی و فرهنگی، اولین کاری که خدمت به آمریکائی‌ها و خدای نکرده باعث سرنگونی دین یا حوزه این است که اولویت‌ها را عوض کنیم، یعنی آن کارهایی که ضرورت دارد انجام بدهیم را انجام ندهیم و یک کارهایی که ضرورت ندارد را انجام دهیم.

🔻 کاری که هارون الرشید می کرد علما را جمع کرد و می گفت بنشینید تحقیق کنید که ریشه فلان کلمه چه بوده و جایزه هم تعیین می کرد و ماه ها و سالها علما می‌نشستند بحث می کردند که ریشه این کلمه چیست.

💥اولین کار برای ما اگر می‌خواهیم به دینمان خدمت کنیم شناخت اولویت‌هاست.

🔻 دومین خدمت به دشمنان دین هم این است که آدم‌های ضعیف را برای کارهای قوی بگذاریم. مثلاً یک کسی که یک درسی را نمی‌تواند بگوید این بنشیند آن درس را بگوید، یک کسی اهل آن کتاب نوشتن نیست بنشیند آن کتاب را بنویسد، یک جاهایی که یک منبر حساسی است به آدم‌های ضعیف بدهیم و آنجاهایی که حساس و مهم نیست به آدم‌های قوی بدهیم، مسئولیت‌های مهم را به آدم‌های ضعیف و مسئولیت‌های ضعیف را به آدم‌های مهم بدهیم. این خودش کافی است برای اینکه خدای نکرده یک نظامی را تغییر بدهیم.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۹/۱۲/۱۳
  • ۸۳۰ نمایش
  • صادقی

شناخت وظیفه

مناهج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">