مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

مجمع محققین یا سربازان اسلام آمریکایی؟!!

شنبه, ۲۱ آبان ۱۴۰۱، ۰۷:۵۶ ب.ظ

🌀 مجمع محققین یا سربازان اسلام آمریکایی؟!!

🖋 هادی محمدپور

🔸 #انقلاب_اسلامی ایران تحولی اجتماعی مبتنی بر معارف و احکام اسلام توسط بنیانگذار کبیر آن #امام_خمینی قدس سره محقق شد تا بار دیگر جهانیان معنای حقیقی اسلام ناب را فهمیده و از طوق بردگی استکبار به در آمده و در ظلّ حکومتی الهی زندگی نمایند.

اسلام ناب اسلام مبتنی بر معنویت و عدالت است که معنویت و سعادت بشریت را در گرو تحقق عدالت می‌داند و تنها راه قیام به عدل را نیز اقامه حکومت اسلامی می‌داند.

مهمترین شاخصه اسلام ناب عبارت است از نفی الوهیت از غیر خداوند در بعد فردی و ساحت اجتماعی.

🔺 طبیعی است که چنین نظام و حکومتی مبغوض و منفور طواغیت و مستکبرین عالم قرار خواهد گرفت و تمام عِدّه و عُدّه خود را جهت سرنگونی آن به میدان خواهد آورد؛هَٰذَا مَا وَعَدَنَا اللَّهُ وَرَسُولُهُ وَصَدَقَ اللَّهُ وَرَسُولُهُ.

انقلاب اسلامی در مسیر خود هیچگاه از نقش منحصر مردم در نیل به اهداف غافل نشده و همواره بر رأی و نظر مردم تأکید نموده و اساساً اگر مردم، اسلام‌خواه نبوده و از حکومت طاغوت به تنگ نیامده بودند، انقلابی الهی و چنین نظامی شکل نمی‌گرفت.

در طول سالیان متمادی نیز مردم همواره پشتیبان و همراه این نظام دینی بودند و در مقابل دشمنی و کید مستکبرین ایستادگی و مقاومت نشان دادند.

🔹 اینک پس از گذشت ۴۳ سال از عمر انقلاب اسلامی شکی نیست که جمهوری اسلامی همچنان بر همان آرمان‌ها و اصول اولیه انقلاب اسلامی که مهمترین آنها #مردم‌سالاری_دینی بوده، تأکید داشته و هیچگاه از آنان غفلت نکرده است. و همین پافشاری و ایستادگی بر آرمان‌ها موجب پیشرفت همه جانبه و اقتدار روزافزون گشته است.

البته این پیشرفت‌ها به معنای نفی کاستی‌ها و نواقص نبوده و گریبانگیر‌شدن مردم توسط مشکلات اقتصادی امری واضح و مسلم است و بدون شک می‌بایست عوامل پیدایش چینن مشکلاتی اصلاح گردند.

🔹 لکن سخن در میزان راهی است که به برکت اسلام و همراهی مردم طی شده است و گرنه هیچکس منکر آسیب‌ها و مشکلات نیست.

در اثر همین پیشرفت‌ها بوده که نظام سلطه و طواغیت عالم همواره مانع‌تراشی کرده و از هیچ دسیسه‌ای جهت توقف مسیر پیشرفت ایران و دستیبابی آن به سعادت فروگذاری نکرده است.

و در این راه نیز مشکلات فراوانی را برای ملت ایران به وجود آورده است که ملت مقاوم و مسلمان ایران به یاری خداوند قدیر همه آنها را پشت سر گذاشته و اینک افقی بسیار روشن پیش روی خود دارد.

♨️ اما در این میان آنچه مایه تأسف و تعجب است همنوایی عده قلیلی از روحانیون با دشمن است که هرگاه که نظام جمهوری اسلامی با مشکلی مواجه شد، این جماعت موسوم به مجمع محققین و مدرسین، فرصت را غنیمت شمرده و نظام اسلامی را سراسر ظلم و تاریکی ترسیم و آن را به اعمال اصلاحات مدنظر خود فراخوانده است. بیانیه اخیر ایشان نیز از این پیش فرض نشأت گرفته که همیشه این نظام جمهوری اسلامی است که با تن ندادن به اصلاحات سبب بروز چنین حوادثی می‌شود و هیچگاه در هیچ بیانیه‌ای عامل کاستی‌ها و خرابکاری‌ها را دشمن ندانسته‌اند!!

جماعتی که خود را پرورش‌یافته حوزه علمیه قم و نهاد دین دانسته اما در سراسر بیانیه خود هیچ‌گونه درخواستی در راستای اقامه احکام اسلام نداشته و صرفاً به درخواست‌های غیرمنصفانه و بعضاً به دور از منطق شریعت بسنده نموده‌اند.

عمده اتهاماتی که این گروه به نظام اسلامی نسبت داده و جمهوری اسلامی را به اصلاح آنان فراخوانده‌اند برآمده از مخالفت با تفکر اسلام ناب بوده که در متن بیانیه نیز تعالیم آن را تلویحا خرافه دانسته‌اند و در تقابل با آن، اسلام رحمانی و لیبرال را مطرح می‌نماید.

🔻 اسلامی مدنظر آنهاست که از اداره جامعه و انجاز ساختارها و تدوین قانون طبق آن سخنی به میان نیاید و مزاحم آزادی‌های بدون مرز نباشد و با همه چیز و همه‌کس در هر شرائطی کنار بیاید. 

🔻 همان اسلامی که از آن به اسلامی رحمانی تعبیر می‌کنند و پیش‌تر رهبر فقید انقلاب خمینی کبیر، اسلام آمریکائی‌اش خواند و صد البته روشن است که چنین اسلامی مخالف صریح قرآن و سنت بوده و عین کفر می‌باشد.

🔻 برخورد با اقدام‌کنندگان علیه امینت ملی را برخورد خشن و موجب پیدایش فضای امنیتی دانسته و مباحث حدود و تعزیرات اسلام را نادیده می‌گیرند و فراموش کردند که #حکم_محاربه مستفاد از نص قرآن است.

🔻 بی‌انصافی را از حد گذرانده و در عین چندین دوره حضور جریان همسوی خود در قدرت و در اختیارداشتن قوه مقننه و مجریه کشور، نظام جمهوری اسلامی را به انحصارگرائی در قدرت اقتصادی و سیاسی متهم می‌سازند.

✅ با وجود رشد چشمگیر نقش‌آفرینی زنان در دوره انقلاب اسلامی به گونه‌ای که آمار بانوان فارغ التحصیل از ۶ درصد قبل از انقلاب به نزدیک ۵۰ درصد پس از انقلاب و در دست داشتن ۲۱ درصد از کرسی‌های تدریس دانشگاه رسیده است.

✅ تعداد پزشکان زن در حوزه زنان از ۱۶ درصد به ۹۸ درصد و رشد ۵۰ برابری تعداد پزشکان زن افزایش داشته است.

✅ انتصاب زنان در مناصب مدیریتی در دوره انقلاب اسلامی رشد ۸۹ درصدی داشته است.

✅ جمهوری اسلامی حتی از ورزش بانوان نیز غفلت نکرده و به حمایت از آن برخاسته به گونه‌ای که ۲۰۰ مدال ورزشی ارمغان ورزشی بانوان این سرزمین است.

در کنار همه این ابعاد جمهوری اسلامی همواره حامی و پاسدار حقوق و عفت زنان بوده و امتیازات حمایتی بسیار جهت هرچه بهتر انجام دادن نقش مادری آنان در نظر گرفته است.

✅ همه این عوامل باعث شده است که امید به زندگی در میان بانوان ایرانی از ۵۱ سال به ۷۶ سال افزایش داشته باشد.

🔹 اساسا تبعیض میان زن و مرد در منطق جمهوری اسلامی که ارزش انسان‌ها را طبق کریمه "مَنْ عَمِلَ صَالِحًا مِّن ذَکَرٍ أَوْ أُنثَىٰ وَهُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیِیَنَّهُ حَیَاةً طَیِّبَةً" می‌داند جایی ندارد.

🔻 نظامی را متهم به فساد گسترده می‌کنند که همه ارکان اساسی آن مشروعیت خود را در مبارزه با فساد دانسته و افراد دارای بالاترین مسئولیت‌ها را نیز به جرم فساد محاکمه نموده است.

🔻 در حالی‌که جرائد مطبوعاتی همراه با این جریان، از اقدام علیه امنیت ملی و اهانت به مقدسات دینی به گونه‌ای که احکام اسلام را نیز به سخره گرفته و خود نیز بسیاری از کرسی‌های تدریس دانشگاهی و مجامع علمی را در اختیار داشته و از هیچ مخالفت ایدئولوژیکی فروگذاری نکرده، حاکمیت را به سلب آزادی از نواندیشان متهم می‌سازند و از هیچ بی‌انصافی خودداری نمی‌کنند.

🔻 این جماعت قلیل معتقد است که در اثر سیاست‌های جمهوری اسلامی و ارائه تصویری مستبدانه از نظام اسلامی، ایده حاکمیت دینی شکست خورده و چنین نظامی در نظر مردم منفور واقع شده است!!

❓سؤال این است که گروه مذبور، بقاء انقلاب اسلامی در طول این سالیان با وجود دشمنی‌های بنیان‌افکن را چگونه تحلیل می‌نمایند؟ آیا عاملی غیر از همراهی و پشتیبانی همین مردم موجب بقاء نظام شده است؟

آیا این مردم نبودند که هرگاه این نظام با بحران و چالش مواجه شده است از دوران پس از انقلاب و جنگ تحمیلی تا فتنه‌های سالیان اخیر و اعمال تحریم‌های ظالمانه، به حمایت همه جانبه از این نظام برخاسته‌اند؟

❓کدام نظام سیاسی در دنیا به اندازه جمهوری اسلامی از حمایت مردم و مقبولیت مردمی برخوردار است که آن را مبتلا به عدم مشروعیت دانستید؟

✅ مشارکت مردم در انتخابات پس از انقلاب و حضور گسترده در مناسبات و مراسمات شخصیت‌های انقلاب و عدم همراهی با دشمن در فتنه‌ها و اغتشاشات اخیر، خود شاهد صدقی بر این مدعا است.

🔹 مردم اگر گلایه‌ای نیز دارند از عدم تعهد برخی مسؤلین نسبت به آرمان‌های انقلاب و نظام است؛ نه سیاست‌های نظام.  

♨️ این جماعت به #وارونه_سازی حقائق عادت کرده و اقتدار منطقه‌ای نظام اسلامی را انزوای سیاسی نمایانده و سیاست‌هایی که در راستای تأمین منافع مردم بوده را موجب غفلت از حقوق آنان دانسته است! 

و حال آنکه جمهوری اسلامی امروز #قدرت_برتر_منطقه است و به اذعان دشمنان بدون همراهی ایران نمی‌توان در منطقه غرب آسیا برنامه‌ای را عملی نمود.

شورای نگهبان که حافظ اسلامیت نظام و کشور است را همواره به باد انتقاد گرفته و #نظارت_استصوابی را که متخذ از ادله شرعیه است را امری باطل قلمداد می‌نمایند.

🔻 البته اتخاذ این رویکرد از جانب ایشان دور از ذهن نبوده و طبق کریمه "ثُمَّ کَانَ عَاقِبَةَ الَّذِینَ أَسَاءُوا السُّوأَىٰ أَن کَذَّبُوا بِآیَاتِ اللَّهِ وَکَانُوا بِهَا یَسْتَهْزِئُون" چنین آینده‌ای برای آنان پیش‌بینی می‌شد.

🔻 این جماعت تحول عظیم پدیدآمده در جهان توسط این نظام برآمده از اسلام و در موضع ضعف قرار گرفتن مستکبرین عالم و پیشرفت روزافزان ملت ایران در سایه آن را نادیده گرفته و به جای حمایت از این نظام اسلامی همواره به پررنگ جلوه‌دادن کاستی‌ها و بیان انتقادات غیرمنصانه پرداخته است.

✅ حوزیان و طلاب انقلابی حوزه علمیه مقدسه قم این رویکردها و مواضع را خلاف مبانی دین مبین اسلام و منافع ملت عزیز ایران دانسته و مخالفت صریح خود را نسبت به چنین اتهامات و حمایت همه جانبه خود از نظام مقدس جمهوری اسلامی را مثل همیشه اعلام می‌دارند و از آحاد ملت عزیز خواستاریم در راه پیشرفت روزافزون خود با وساوس و تردیدات مطرح شده مقابله نمایند.

والعاقبة للمتقین...

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">