مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

لزوم تجهیز برای جهاد تبیین

سه شنبه, ۱ شهریور ۱۴۰۱، ۰۱:۴۸ ب.ظ

📝 انقلابی‌های عزیز، عقب‌ماندگی‌ها را جبران کنیم

🖋 احسان عبادی

🔸 هر نیروی انقلابی باید یک سری موضوعات را به عنوان حداقل‌ها بلد باشد. تا چه حدی؟ در حد تحلیل، در حد تبیین. 

حضرت آقا از ما امر عظیم جهاد تبیین را خواسته‌‌اند، این عبارت از دو کلمه تشکیل شده است که نمی‌دانم من و شما تا به حال روی آن فکر کرده‌ایم یا نه؟

1️⃣ کلمه اول، "جهاد": به کار و فعالیت معمولی که جهاد نمی‌گویند عزیزان؛ به انجام‌‌دادن کارها طبق همان روال سابق که جهاد نمی‌گویند. جهاد یعنی کار بیشتر و با کیفیت‌تر از قبل. جهاد یعنی از خواب زیاد و مجازی‌گردی‌های بیهوده و برنامه‌های بی‌فایده، کم کردن. جهاد یعنی با برنامه و اصولی جلو رفتن. جهاد یعنی هدف داشتن برای کمک به انقلاب. جهاد یعنی خداحافظی با خواب‌های بیش از ۶ ساعت. جهاد یعنی خداحافظی با شروع روزهای بدون برنامه و....

2️⃣ کلمه دوم، "تبیین": وقتی ما قرار است امری را تبیین کنیم، قطعا باید درباره آن اطلاعات و علم لازم را داشته باشیم، بدون علم و بدون مبنا که نمی‌شود، بدون مطالعه و کتابخوانی که نمی‌شود، باید در این زمینه هم باید کار کنیم.

🔢 از جمله موضوعات مهمی که نیاز به تبیین دارد و امروز جریان انقلاب بیش از هر چیزی به آنها نیاز دارد عبارتند از:

1️⃣ تبیین درست اسلام واقعی و بیان زیبایی‌های آن، بیان مطالب درس‌آموز قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه که واقعا مورد غفلت بسیاری از انسانهاست، تا جایی که ما طلابی را می‌بینیم که حتی یک بار هم نهج البلاغه و صحیفه سجادیه را کامل نخواندند! با آنکه این همه تأکید از امامین انقلاب درباره آنها شده است.

2️⃣ تبیین درست مطالب سیاسی برای مردم تا در این بازار شایعات، اسیر تحلیل‌های غلط نشوند.

3️⃣ دفاع از انقلاب و تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی و بیان ذلت‌های دوران پهلوی که بسیار مهم می‌باشد.

4️⃣ قدرت علمی لازم برای مواجهه با جریان‌های باستان‌گرا و مروج شاهان باستان.

5️⃣ تبیین درست مسائل خانواده و حجاب و فرزندآوری.

6️⃣ تبیین درست و تحلیلی تاریخ اسلام و مخصوصا دوران پیامبر (ص) و امیرالمؤمنین (ع) که خود حاکم جامعه بودند که بسیار بسیار مهم می‌باشد؛ چون امروز ما با دو گروه افراطی حجتیه و شیرازی‌ها مواجه هستیم که با تحریف تاریخ اسلام و مثالهایی از آن دوران و همچنین برخی روایات، جمهوری اسلامی را زیر سؤال می‌برند.

🔹 عزیزان و بزرگواران، واقعا هر فرد انقلابی در هر سن و شغل و جایگاهی که هست باید بتواند در برخی از این موضوعات توان جهاد تبیین را داشته باشد. قطعا تخصص پیدا کردن در همه این موارد سنگین است، اما می‌شود در یکی از این موضوعات خوب و قوی جلو رفت؛ قطعا می‌شود.

❇️ انقلابی ما باید همه جا سرآمد باشد ، باید در حدی باشد که وقتی پا به جایی گذاشت کسی جرأت نکند علیه اسلام و نظام و ولایت فقیه و رهبری حرفی بزند چون با علم و سند و مدرک جواب آنها را می‌دهد.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۱/۰۶/۰۱
  • ۲۷۷ نمایش
  • صادقی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">