مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

دشمن را شاد نکنیم!

پنجشنبه, ۱۰ آذر ۱۴۰۱، ۰۱:۲۲ ق.ظ

📝 مطالبه از بزرگان حوزه علی الخصوص جامعه مدرسین

🖋 محمد فلاح شیروانی

 

💠 «آن عقلانیتى که در مکتب امام‏ بزرگوار ما هست، اقتضاء نمى‏کند که ما از خدعۀ دشمن غافل شویم، از کید او غافل شویم، از نقشۀ عمیق او غافل شویم، به او اعتماد کنیم، در مقابل او کوتاه بیائیم. هرچه که انسان در مقابل دشمن کوتاه بیاید، پشتوانۀ عظیم معنوى در درون کشور و درون ملت را از دست خواهد داد.»(۱۴/خرداد/۱۳۹۰)

🔹 حضرت آقا به بیانهای مختلفی تذکر می‌دهند که شما با دشمن فکوری طرف هستید، سناریوهای سر و ته داری طراحی می‌کنند و تلاش می‌کنند شما را به دام بیاندازند، وظیفه دارید قلب نقشۀ دشمن را بیابید و بر آن بکوبید و در این کار هیچ کوتاهی‌ای نداشته باشید. 

🔹 امروزه یک جنگ احزاب جدی علیه ایران و انقلاب اسلامی ترتیب داده‌اند و مرکز ثقل اثرگذاری این جنگ احزاب «فضای مجازی» است که در واقع در دست دشمن است.  

امروز همه می‌فهمند و همه می‌گویند که دشمن در فضای مجازی مشغول جنگ با هویّت انقلابی و همۀ موجودیت ایران اسلامی است. موفقیت‌های چشمگیری نیز به دست آورده است. 

💠 «بدانید امروز بیشترین نقشۀ دشمنان، این کارهای عظیم، متّوجه این است که ملّت ایران این اعتماد به نفسی را که دارد از دست بدهد. ... تلاش مهمّ جنگ نرم دشمن، امروز متوجّه این است که ملّت ایران امیدش را از دست بدهد»(۶/دی/۱۳۹۶)

♨️ مسأله از این هم فراتر رفته است؛ #امید نسل جوان ما شبانه‌روز مورد هجمه‌ی انبوهی از شایعات و عملیات روانی است؛ ولی هنوز هم آرام و بی‌تحرکیم و به شیطان کارآزموده، میدان عمل می‌دهیم!

❓چه چیز باعث این داستان غمبار شد؟

قطعاً یک عامل مهم آن راه‌دادن به سکوها(پلتفرمها)ی خارجی و دادن اجازۀ نفوذ به همۀ شریانهای فکر و عاطفه و زندگی جامعۀ ایرانی است. 

❓کدام تحلیل باعث این قضیه شد؟

تحلیلهایی شبیه به این که «چند سال دیگر امکان هیچ نوع محدودیت و ممانعتی نیست، فضای مجازی میدان جنگ است و باید در این میدان وارد شویم و دشمن را دچار هزیمت کنیم و ... .»

از این سخنان قریب به ۲۰ سال می‌گذرد و ما هنوز می‌گوییم باید دشمن را محدود کرد و تحلیلهای این بزرگواران این است که «ای آقا! چند صباح دیگر هیچ محدودیتی نمی‌توان اعمال کرد».

♨️ قطعاً برای این که نیروهای انقلاب بپذیرند و تسلیم شوند تحلیلهای متنوعی هم ارائه می‌شود، ولی خلاصۀ ماجرا همانی است که حضرت آقا خیلی سال پیش به یکی از مسؤولان فرهنگی کشور که با فرزند خود به دیدار ایشان رفته بود فرموده بودند؛ مشکل مهم و اصلی حوزۀ فرهنگ ما این است، شما که مسؤول فرهنگ این کشور هستید، دشمن شما «دسترسی»‌اش به این جوان شما که در کنار شما است از خود شما بیشتر است. بروید به این فکر کنید و جلوی این را بگیرید. 

❓نگرانی اصلی چیست؟

این که این تحلیلها دقیقاً مصداق واضحی از «مخرج مشترک پیدا کردن» با خواست و طرح دشمن است. این موضوع آنقدر مذموم و خطرناک است که حتی اگر شما مطالبه‌گر هم باشید، ولی خواستۀ دشمن را دنبال کنید، باید متوقف شوید و در این کار تجدید نظر کنید. 

💠 «مطالبه‌گری شما به‌گونه‌ای باشد که هم در بیان صورتِ مسائل و هم در مقام ارائه راه‌حل‌ها، با دشمن مغرض، مخرج مشترک پیدا نکنید»(۶ /اردیبهشت/ ۱۴۰۱)

🔺 این که پیامرسانهای داخلی جواب نمی‌دهد را از کسانی که منافعشان در باز بودن سکوهای خارجی است نباید شنید، بلکه باید مسؤولین پیامرسانهای داخلی بگویند که در چه وضعی هستند.

آنها می‌گویند با هیچ مشکلی برای استقبال از جمعیت و بالا بردن امکانات پیامرسانهای خود مواجه نیستند، فقط بسیار کمتر از «نصف» کمکهایی که دولت به پیامرسانهای خارجی می‌کند را اگر از ما داشته باشد همه‌چیز تغییر می‌کند و مردم را واقعاً راضی می‌کنیم. 

توان برنامه‌نویسی رایانه‌ای ما در دنیا زبانزد است. در همین حال افرادی که گرایشهای مشکوکی دارند این توان را زیر سؤال می‌برند. 

🔻 وضعیت دلشاد کردن دشمن در کشورمان در موضوعات کلیدی‌ای مثل «فضای مجازی» بسیار تأسف بار است. واقعاً وضعیتی پدید آمده که نزد دوست و دشمن ما را متهم به سفاهت در حکمرانی می‌کند. در این مواقع وقت حاکمیّت عقل است، عقل ناب و نورانی.

🔹 هرچند این سکوها به صورت نصفه‌نیمه بسته شده (که همین هم برکات بسیار داشته است)، ولی تلاشهای بسیاری می‌شود که به این صورت نماند.

✅ به همین جهت ما از محضر اساتید و علمای بزرگوار و انقلابی ـ بخصوص بزرگترهای ما در جامعۀ محترم مدرسین ـ که همۀ عمر را با دغدغۀ اسلام ناب زیسته‌اند درخواست داریم به صحنه بیایند و ما را از این گردنۀ سخت عبور  بدهند.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۱/۰۹/۱۰
  • ۲۴۸ نمایش
  • صادقی

جامعه مدرسین

مناهج

یادداشت مهمان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">