مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

جذابیت بی‌نظیر اسلام و مبلغین اسلام

سه شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۰۳ ب.ظ

 در قالب ارائه به جهانیان مشکل داریم
 دکتر نادر طالب زاده؛ نشست تخصصی ختامه مسک

تاثیر انقلاب در عطش جهانی به اسلام
 اسلام جذاب است و پس از انقلاب اسلامی یک تشنگی عجیب و مخاطبان حقیقت جو در دنیا شکل گرفته است و یکی از مهمترین این مخاطبان از آمریکای لاتین هستند. طلاب فعال در عرصه لاتین بسیار مهم و اثربخش هستند. مستند جهانشهری ها از جمله الگوهای موفق برای ارایه اسلام حقیقی به جهان است.

جایگاه و تأثیر مبلغان اسلام
 #مبلغان و مستندسازان یکی از مهمترین ستون‌های تبلیغی انقلاب اسلامی در دنیا هستند. #شیخ_زکزاکی از نمونه‌های بسیار موفق طلاب بومی آموزش دیده شده هستند؛ زیرا ایشان چند میلیون نفر را منقلب کرد. این مساله نشان داد که اگر یک طلبه بومی درایران تعلیم یابد چگونه می‌تواند موفق شود.
بین ۳۰ تا ۷۰ درصد از بردگانی که به آمریکا برده شدند مسلمان بودند. امروز این آگاهی شکل گرفته است و سیاه پوستان در زندان‌ها به اسلام رو می آورند و اسلام به عنوان DNA خفته در وجود آنها شکل می‌گیرد. تظاهرات امروز و در آستانه انتخابات آمریکا که در آینده رخ خواهد داد نمونه هایی از تجلی این بیداری است.
این دوره نشان می دهد که چه چیزهایی برای تبلیغ واقعی اسلام نیاز داریم. این دوره به ما نشان می دهد که چه چیزهایی داریم و چه چیزهایی برای تبلیغ دین نیاز داریم تا مخاطبان تشنه معارف اسلام را یاری دهیم.

لزوم عرضه «اسلام با ولایت» به دنیا
 آثار ۸۰۰ ساله اسلامی در اروپا را دیدم که یکی از مهمترین آثار تاریخی اسپانیا و اروپا است و امروز اسپانیا درآمد عظیمی از این ابنیه تاریخی در گرانادا و کوردبا دارد. وقتی اسلام بی ولایت به اسپانیا می رود تنها یک بنای ساده از آن باقی می ماند و ما باید اسلام با ولایت را به دنیا عرضه کنیم که اسلامی ماندگار و مانا و حقیقی است. در این عرصه نیازمند طلابی هستیم که فکر جدید بیاورند.

علت جذابیت اسلام
 باید به طلاب کمک شود که اعتماد به نفس آنها اضافه شود و آن مسایلی که در حوزه و در این گونه کارگاه‌ها می‌آموزند را در صحنه عملی پیاده کنند.
هیچ مذهب و دینی به جذابیت اسلام نمی رسد، زیرا حقیقتِ مطلق است. اینکه تلاش کنیم این محتوای عظیم به یک محتوای جذاب مبدل شود، بسیار مقدس و مهم است. این مساله به این نکته بیاندیشیم که چگونه اسلام را به دنیا عرضه کنیم.

وظیفه حوزه علمیه در قبال معرفی اسلام به غرب
 دانشگاه صداوسیما تلفیقی از علما و فضلا و رسانه ای ها در این عرصه تلاش می کند. باید ذره ذره اسلام و آیات و روایات را به شکلی به غرب عرضه کنیم که به شکلی جذاب این معارف را به دنیا معرفی کنیم.

امروز وظیفه بسیار عظیمی در خدمت به مسلمانان غرب داریم. این کار باید از نهادهایی چون صداوسیما و ارتباط با حوزه شروع شود. آمریکای لاتین قسمت مستضعف جهان است و این عرصه بسیار مهم است.
همه امروز از ایرانی که توان فکری و نظامی و محتوایی دارد انتظار دارند که این حکومت ولایی را در قالب فعالیت های تبلیغی و محتوایی به دنیا عرضه کند.

 جذابیت طلاب در جهان
 هر انسان طلبه ای در جهان جذاب است و اصلا کسی که دنبال حقیقت است انسان جذابی است. طلاب در حقیقت یک دسته دیگری از این انسان ها هستند. هر کدام از این مبلغان یک دنیا هستند. این طلاب امروز به قم آمده‌اند و به دنبال تحصیل علوم اهل بیت(ع) هستند. مهم این است که این وجد و خوشحالی از آموزش علوم اهل بیت(ع) را به دنیا عرضه کند.
همه مشکلات اقتصادی و توطئه های آمریکا یک هجمه و توطئه بزرگ است تا ما ایرانیان متوجه جایگاه‌ خود نشویم. باید در رسانه‌های ملی و بین المللی جریان اثرگذاری فعال کنیم که به رشد و تعالی مباحث اسلامی بیانجامد.

https://b2n.ir/Islam

 نظرات خود را درباره این موضوع برای مناهج ارسال کنید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">