مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

جای خالی پرسش و پاسخ عمومی طلاب با مسئوولان نظام

چهارشنبه, ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۱۰:۲۳ ب.ظ

🖋 محمد حق پرست

🔸 یکی از نکات مطرح‌شده در جلسه رهبر انقلاب با دانشجویان این بود که مسؤولان دستگاه‌های مختلف به دانشگاه بروند و به سؤالات دانشجویان پاسخ دهند. 

این #سنت_حسنه باید در حوزه علمیه هم احیا شود به ویژه مسئولانی که وظیفه ایشان مستقیم با فعالیتهای فرهنگی و دینی در ارتباط است، باید ارتباط مستمر با بدنه طلاب و حوزه داشته باشند. بسیاری از طلاب گوش شنوای مردم هستند و باید دغدغه‌های مردم را به مسئولان منتقل کنند. 

♨️ مردم کمتر با دانشجویان درباره مشکلات می‌گویند ولی با تمام معممین از مشکلات خود می‌گویند و از آنها مطالبه دارند. 

❗️اما تا چه شود مسئولی پا به حوزه بگذارد و پاسخگو باشد که النادر کالمعدوم است. اینکه مسئولان با حوزه علمیه غریبه هستند، بخشی از آن به خود حوزه هم برمی‌گردد که آنچنان که بایسته بوده پیگیر مطالبه از مسئولان مختلف نبوده‌اند، یا حداقل حساسیتی از سوی حوزه نسبت به اخبار آن مسئولیت دیده نشده است. 

🔹 البته برخی مسئولان به مجمع نمایندگان آمده‌اند ولی معمولا سؤالات جدی در آنجا مطرح نشده و خبر کامل محتوای جلسات هم منتشر نشده است. 

‼️ دوازده سال رئیس مجلس از حوزه انتخابی قم بود، ولی یکبار هم به میان طلاب نیامد یا دعوت نشد برای پرسش و پاسخ.

 

🔹 شاید کسی بگوید سؤالات طلاب همان سؤالات دانشجویان است، اما چنین نیست؛ چون نوع دغدغه طلاب با دانشجویان متفاوت است. شاهد این تفاوت، در رفتارها و کنشهای اجتماعی و سیاسی طلاب و دانشجویان است. 

🔹 طلاب و فضلا نسبت به دانشجویان کرسی سخنرانی بیشتری دارند و ارتباط با ایشان باید قوی‌تر از دانشگاه باشد ولی واقعیت برعکس است.

✅ بنابراین وظیفه روابط عمومی حوزه است که برای جلسات عمومی طلاب با مسئولان، تدبیری بیندیشد و شور و حالی ایجاد کند.

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۱/۰۲/۱۴
  • ۳۸۴ نمایش
  • صادقی

مناهج

پرسش و پاسخ مسئوولان

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">