مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

تکیه‌ی نظام اسلامى از جهات مختلف به علماى دین

يكشنبه, ۲۶ مرداد ۱۳۹۹، ۰۶:۲۰ ب.ظ

 از هدایت سیاسی جامعه تا طراحی نظامات فقهی

 امام خامنه‌ای

 نظریه‏‌پردازى سیاسى و نظریه‏‌پردازى در همه‏ جریانهاى اداره‏ یک ملت و یک کشور در نظام اسلامى به‏‌عهده‏‌ى علماى دین است. آن کسانى مى‏‌توانند در باب نظام اقتصادى، در باب مدیریت، در باب مسائل جنگ و صلح، در باب مسائل تربیتى و مسائل فراوان دیگر نظر اسلام را ارائه بدهند که متخصص دینى باشند و دین را بشناسند. اگر جاى این نظریه‏‌پردازى پر نشد، اگر علماى دین این کار را نکردند، نظریه‏‌هاى غربى، نظریه‏‌هاى غیر دینى، نظریه‏‌هاى مادى جاى آنها را پر خواهد کرد.

 علاوه‏ بر اینها که نظام اسلامى براى اداره‏ ملت و کشور نیازمند به حوزه‏‌هاست، یک نکته‏ دیگر هم وجود دارد و آن این است که امروز شبهه‏‌هایى مطرح مى‏‌شود که آماج آن شبهه‏‌ها نظام است. شبهات دینى، شبهات سیاسى‏، شبهات اعتقادى و معرفتى در متن جامعه تزریق مى‏‌شود- بخصوص در میان جوانان- هدفش فقط این است که یکى را از یک فکرى منتقل کند به یک فکر دیگرى؛ هدفش این است که پشتوانه‏‌هاى انسانى نظام را از بین ببرد؛ مبانى اصلى نظام را در ذهنها مخدوش کند؛ دشمنى با نظام است. لذا برطرف کردن این شبهه‏‌ها، مواجهه با این شبهه‏‌ها، پاک کردن این غبارها از ذهنیت جامعه- که به وسیله علماى دین انجام مى‏‌گیرد- این هم‏ یک پشتیبانى دیگر، یک پشتوانه‏‌ى دیگر براى نظام اسلامى است.

 پس نظام اسلامى از جهات مختلف متکى به علماى دین و نظریه‏‌پردازان و محققان و دانشمندان حوزه‏‌هاى علمیه است.

 بیانات در دیدار طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم
 ۲۹ مهر ۱۳۸۹

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۹/۰۵/۲۶
  • ۸۹۹ نمایش
  • صادقی

مبارزه با تحریف

مناهج

هدایت سیاسی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">