مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

تقریباً هیچ؛ سهم حوزه در این ایام!

پنجشنبه, ۲۶ آبان ۱۴۰۱، ۱۰:۵۳ ب.ظ

🖋 فرهاد فتحی 

🔸 یکی از دوستان حوزوی ما، یادداشتی منتشر کرده و در آن، از حوزه و نهادهای حوزوی، گلایه داشته که در این دو ماه اخیر، شما چه کردید و در کجای معادلات این جنگ ترکیبی علیه نظام، دین و وطن بوده‌اید؟!

🔍 استفهام گلایه‌آمیز صورت‌گرفته، از نوع انکاری بود و لذا پاسخ آن‌هم روشن است: همان کاری که پیش‌از این دو ماه نیز می‌کردند را ادامه دادند!

🔺 البته شاید سؤال این بوده که مجموعه حوزه‌های علمیه، اساساً پیش‌از فتنه جاری، در راستای دفاع از نظام و انقلاب، در میدان عمل، چه اقداماتی را صورت داده‌اند؟! که اگر باز بخواهیم صادقانه و بی‌تعارف پاسخ دهیم؛ می‌توانیم بگوییم: تقریباً هیچ!

🚫 اگر مسئولان عزیز، این قضاوت را صحیح نمی‌دانند، خب بسم‌الله؛ بفرمایند که در پلتفرم‌های ایرانی، نظیر «شاد» که مورد استفاده بیش‌از ۱۰ میلیون دانش‌آموز بوده است و یا «روبیکا» و یا اصلاً همین «ایتا» به‌صورت عملی چه فعالیت‌هایی را در راستای رسالت‌شان انجام داده‌اند؟!

💢 در پلتفرم‌های خارجی چطور؟! یعنی در «کلاب‌هاوس»، «تویبتر»، «اینستاگرام»، «یوتیوب» و… چه فعالیتی داشته‌اند؟!

‼️ اگر بناست فعالیت‌های شبانه‌روزی امثال ما به نام فعالیت‌های سازمانی حوزه فاکتور شوند؛ با این توجیه که ما محصول و فرزند حوزه هستیم، بایستی عرض شود که اگر امثال ما با فرمان مدیران حوزه پیش می‌رفتیم، درحال حاضر نهایتاً در یکی از گروه‌های ایتا، مشغول بحث با افرادی بودیم که عقاید و ارزش‌های ۹۹ درصدمان با یکدیگر یکی است و به‌عبارتی همه در یک جبهه قرار داریم و صرفاً پیرامون آن یک‌درصد اختلافی که بین‌مان است، ماه‌ها مشغول بحث‌های بی‌حاصل و فشل‌کننده با یکدیگر بودیم. 

⁉️ پس جامعهٔ هدف و اصلی مخاطبان‌مان که مشحون از سؤالات اساسی، از خدا تا انقلاب هستند چه می‌شوند؟! صادقانه و بی‌تعارف بفرمایید: آیا آن‌ها را رها نکرده‌اید؟!

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">