مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

تعدد و تشدید فتنه ها در چندسال اخیر!

دوشنبه, ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱، ۱۲:۴۱ ق.ظ

🖋 احسان عبادی (با اقتباس)

🔸 یک زمانی در زمان هاشمی رفسنجانی، فتنه‌هایی به خاطر گرانی در اسلامشهر و مشهد رخ داد که جز یک عکس از حادثه اسلامشهر، هیچ عکس و فیلم دیگری موجود نیست ( اجازه انتشار پیدا نکرد)، اما در آن فتنه انقلابی ها نلغزیدند، الحمدلله.

🔹 دیگر فتنه‌ای نداشتیم تا سال ۷۸ و آن فتنه معروف کوی دانشگاه، اما آن هم بلافاصله با هوشیاری انقلابی‌ها جمع شد و انقلابی‌های ما نلغزیدند، الحمدلله.

🔹 دیگر تا ۱۰ سال، آن چنان فتنه‌ای نداشتیم تا رسیدیم به سال ۸۸ و آن وقایع معروف بعد از انتخابات؛ در آنجا هم #انقلابی_ها لغزش خاصی نداشتند.

❌ اما از سال ۹۸ به بعد، سال به سال شاهد فتنه‌هایی بودیم و هستیم که هرچند انقلابی‌های ما شروع‌کننده‌ی آن نبودند، اما متأسفانه دچار لغزش شدند!

🔹 در حوادث مربوط به سال ۹۸ که فتنه گرانی #بنزین رخ داد، بعد از صحبت‌های رهبری در صبح یکشنبه درس خارج خودشان و حمایت از تصمیم سران قوا، عده‌ای از افراد انقلابی که خود را حامی رهبری می‌دانستند اما توان و قدرت تحلیل این واکنش رهبری را نداشتند، لغزیدند و رهبری را حامی مردم ندانستند!!

🔹 تنها یک سال بعد، در سال ۹۹ شاهد یک فتنه دیگر بودیم که خیلی‌ها را درگیر کرد و متأسفانه عده‌ای از افراد انقلابی هم لغزیدند، و آن هم فتنه #واکسن بود، شاهد انواع و اقسام حرف‌ها و توهین‌ها به رهبری بودیم؛ اما از سوی اصلاح‌طلب‌ها و ضدانقلاب؟ نخیر؛ 

بلکه از سوی افرادی که خود را انقلابی می‌دانستند!

حرف‌هایی از جمله:

👈 رهبری متخصص نیست.

👈 رهبری تحت فشار است.

👈 رهبری را کانالیزه کردند.

👈در بیت رهبری نفوذی‌ها رخنه کردند.

👈 رهبری باید جوابگوی جان مردم به خاطر واکسن باشد.

👈 و....

❌ و نتیجه این فتنه این شد که دیگر حجیت و اعتباری برای دستورها و توصیه‌های رهبری باقی نماند و این جماعت حاضر بودند رهبری را دارای اشتباه معرفی کنند، اما حاضر نبودند این حرف را به خودشان بزنند، حرف دیگران را بالای سر خود می‌گذاشتند اما حرف رهبری را غیرکارشناسی می‌دانستند!!

⚠️ و باز یک سال بعد، در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ شاهد لغزش افرادی هستیم که از فتنه ۹۸ و فتنه واکسن، به سلامت عبور کردند، اما الان خودشان درگیر شده‌اند و فاز روشنفکری و عدالتخواهی ( بخوانید عدالتخواری ) برداشته‌اند.

👈 این افراد حتی حاضر نیستند حرف رهبری که فرمود "همه به دولت کمک کنند" را انتشار دهند.

👈 حاضر نیستند این حرف رهبری که فرمود "انتقاد دلسوزانه یعنی گفتن #خوبی‌ها در کنار #ضعف‌ها" را منتشر کنند؛ چه رسد به اینکه عمل کنند.

❗️دولت را ادامه‌دهنده‌ی راه دولت روحانی خطاب کردند، اما وقتی رهبری فرمود "دولت جدید ریل‌گذاری جدیدی کرده"، حاضر به عذرخواهی و عقب‌نشینی نشدند.

 مدام در حال پاشیدن بذر ناامیدی هستند و همه‌چیز را سیاه نشان می‌دهند، اما حاضر نیستند این حرف رهبری را که فرمود به مردم امید دهید را نشر دهند و عمل کنند.

👈 مذاکره کردن دولت جدید را سرزنش کردند اما وقتی رهبری فرمود "روند دیپلماسی کشور در مسیر خوبی است"، حاضر به عقب‌نشینی از حرفهای قبلی خود نشدند!

✅ اما راه علاج چیست؟

راه علاج همان است که در وقایع فتنه‌گون باید رفت، یعنی گوش‌دادن مستقیم به اوامر رهبری و اسیر جو روانی نشدن و اسیر حرف‌های این و آن نشدن، حتی اگر آن افراد مداح مشهور، سخنران مشهور یا هرکسی باشند.

🔆 راه، راه ولایت است و بس، هر جا زاویه‌ای دیدیم، باید مسیر خود را به سمت حرف رهبری بگردانیم، بزرگتر از این مداحان و سخنرانانی که امروز علیه دولت شدند در طول تاریخ لغزیدند، اینها که جای خود دارند.

رهبری فرمود #همه_کمک_کنند.

والسلام

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۱/۰۲/۲۶
  • ۳۳۶ نمایش
  • صادقی

مناهج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">