مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

تجربه‌ی اسفناک حوزه ی نجف

سه شنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۹، ۱۱:۲۰ ب.ظ

 اعلام هشدار برای فاصله مردم و روحانیت
 شهید آیت‌الله سید محمدباقر صدر

 چرا این حوزه [نجف] کارش به این #بدبختی کشیده شده!؟
آیا به نظر شما این مسئله پیش از آنکه گناه آنها باشد، #گناه_ما نیست؟

 اگر هر یک از اهل علم به جای اینکه روز جمعه به کوفه برود و از صبح تا شب به شنا بپردازد، به جای آن که وقتش را به مشاعره بگذراند، به جای آن که وقتش را صرف هزاران هزار #کار_بیهوده بکند، به جای این کارها، اگر هزار طلبه، هریک برای تنها پنج نفر از اهالی نجف یک #مجلس_تبلیغی تشکیل می دادند، الان ما یک #پایگاه_مردمی پنج هزار نفری داشتیم، مردم شهرمان احساس می‌کردند که ما با آنها تعامل می کنیم، به فکرشان هستیم، سودی به حالشان داریم...

 اما ما با مردم تعامل نکردیم و طبیعی است که چون ما کاری به کار آنها نداشته ایم، آنها هم کاری به کار ما نداشته باشند.

 بارقه‌ها، شهید صدر، ص ۵۰۰

 مناهج:
دقیقا یکی از اقدامات برجسته مراجع تقلید بعد از شیخ عبدالکریم حائری(ره)، راه‌اندازی شبکه تبلیغی حوزه و روحانیت در سراسر ایران بود. شبکه‌ای که بعدها واسطه امام امت و مردم شد برای بیداری و هدایت مردم و همچنین سرنگونی طاغوت و برپایی حکومت اسلامی.
به تعبیر رهبر معظم انقلاب اگر طلبه‌ها نبودند کار انقلاب هم به سرانجام نمی‌رسید.

امروز هم یکی از سرمایه‌گذاری‌های جدّی دشمن، ایجاد فاصله بین مردم و روحانیت است. خصوصا که با توجه به شرایط کرونایی، تبلیغ ها کمرنگ شده و جهت‌گیری‌ها به سمت و سوی فضای مجازی کشیده شده و ارتباط چهره به چهره که بزرگترین نقطه قوت روحانیت بوده، تضعیف شده است.

امر مهمی که بیش از پیش باید مورد توجه متولیان حوزه و روحانیت باشد و خلأها و کاستی‌های موجود را هرچه زودتر آسیب‌شناسی و پوشش دهند تا مجالی برای سوءاستفاده دشمن فراهم نیاید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">