مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

#یادداشت_مهمان

برخی از جلوه های عمق دینداری مردم پس از انقلاب

🖋 سید یونس فاطمی

🔢 بخش سوم

🔸 نشریه فارین پالیستی بعد از فرار شاه و ورود امام خمینی به ایران در سال ۱۳۷۹ گزارشی با عنوان «Goodbye to America's Shah» منتشر کرد. یعنی خداحافظ #شاه_آمریکا.

🔹 نظام اسلامی بزرگترین تبلور دین داری مردم است.

اگر ایمان را یک کنش مبتنی بر باور راسخ بدانیم، با ایمان‌ترین مردم، مردم ایران‌ هستند که به تعبیر رهبری «تنها انقلابی است که یک چله‌ی پر افتخار را بدون خیانت به آرمانهایش پشت سر نهاده» اند و از این حیث در میان انقلاب‌های تاریخ متمایزترین هستیم.

🔹 در مقاله‌ی موسسه آمریکاییِ کارنگی برای صلح، از #معنویت_دینی به عنوان یکی از چهار هدف جمهوری اسلامی نام می‌برد و در آخرین جملاتش از حاکم بودن فرهنگ #مرگ_بر_آمریکا بعد از گذشت #سه_دهه می‌گوید.

🔹 نوام چامسکی نیز یکی از اندیشمندان بزرگ سیاسی دنیا، در سال۲٠۱۹ در مقاله‌ای از #مقاومت موفقیت‌آمیز مردم ایران در برابر سلطه ایالات متحده آمریکا و پذیرش سلطه جهانی‌اش گفت.

✅ جمهوری اسلامی نه تنها ضریب دینداری بدنه مردمی خودش را افزایش داده بلکه در بازگشت معنویت از دست رفته جهان، مؤثر بوده است.

🔹 پتِر رومن شول لاتور استاد دانشگاه و نویسنده و مفسر سیاسی مشهور آلمان معتقد بود: «اکنون، نهضت بازگشت به دین و مدینه فاضله آغاز شده است.»

🔹 آنوتونی گیدنز جامعه‌شناس مشهور انگلیسی می‌گفت: «انقلاب اسلامی، دنیا را به سمت دینی‌شدن پیش می‌برد.»

🔹 مجله تایم هم مقاله‌ای با عنوان «نوسازی پرونده برای خدا» در تاریخ هفتم آوریل سال۱۹۸٠ منتشر ساخت و از برگشتن خدا گفت. 

❇️ پروفسور توشیو کورودا، مترجم نهج البلاغه به زبان ژاپنی و استاد برجسته مطالعات اسلامی در ژاپن نیز می‌گوید: «‌قبل از انقلاب اسلامی ایران، هر کتابی که با عنوان و محتوای اسلامی در ژاپن چاپ می‌شد، تیراژش کمتر از هزار نسخه بود. الحمدلله، بعد از پیروزی انقلاب، کتاب‌های اسلامی در ژاپن رو به گسترش رفته است... مدتی پیش، کتابی درباره روح و #معنویت_اسلام به زبان ژاپنی نوشتم که در عرض یک ماه بیش از ۲۰ هزار نسخه آن به فروش رسید.»

🔹 همچنین میشل فوکو اعلام کرد: «ایران [انقلابی] امروز، روح یک جهان بی روح است.»

📚 منابع:

کتاب ماه در آینه، رضا مصطفوی

کتاب گام تمدن ساز، سید محمدحسین راجی

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۰۰/۱۲/۰۷
  • ۴۶۰ نمایش
  • صادقی

انقلاب

دینداری مردم

مناهج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">